Life is change and evolution

Companies are also a reflection of this reality. Our corporate image has matured over the years, although the essence has always been maintained.

Looking back and into the future

We take this opportunity to look back and remember all the logos that have represented our company since its creation in 2005.

In all 3D CAD environments you will find the space that refers to the one plane that must be there to do the job. Our name comes from this idea: THE "WORKPLANE" SCENARIO WORKPLANE

Created in 2005 and modified for the first time to a more integrated and simplified form. Exactly the same process took place once again in 2007, and since then the third version has served us for another 10 years, until now. Perfect time for a change!

The success of the design lies in keeping up with current visual trends while maintaining the core elements that symbolize the essence of WorkPlane.

The use of isotype allows recognition as a stand-alone graphic or a fully expanded logo that includes text for contexts where our brand is not as well known.

Adaptation to the times and the audience

Una empresa, dos colores Mantuvimos el color Reflex Blue Pantone original. El color azul representa tanto el cielo como el mar y está asociado a los espacios abiertos, la libertad, la intuición, la imaginación, la inspiración y la sensibilidad. El azul también representa los significados de profundidad, confianza, lealtad, sinceridad, sabiduría, confianza, estabilidad, fe e inteligencia. El color azul oscuro en la cultura oriental representa:
  • Conocimiento,
  • Poder,
  • Integridad,
  • Gravedad
Sin embargo, el rojo es más adecuado para el mercado chino. El color rojo en la cultura china simboliza:
    • Felicidad
    • Suerte
    • Bienestar
    • Prosperidad
    • Éxito

Los cambios son necesarios

A pesar de que muchas personas en China nos dijeron que cambiáramos nuestro nombre por uno más fácil, nos tomó un tiempo darnos cuenta de que era un buen consejo.
Además de cambiar el color de la marca adaptamos el logo a su síntesis del nombre con las palabras WP expresadas como 沃派. No fue fácil encontrar el «hànzì» correcto ya que el chino moderno tiene muchos homófonos; así, la misma sílaba hablada puede estar representada por uno de muchos caracteres, según el significado. Un carácter en particular también puede tener una variedad de significados, oa veces significados muy distintos, que pueden tener diferentes pronunciaciones. No olvidamos que fue gracias a la ayuda de nuestros amigos y colaboradores chinos.

Let's talk about evolving your corporate image or brand!

The best time to do it is now. Call us!
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To be iconic, you first need an icon. Logos represent certain concepts or ideals in the same way that a stick figure represents a person. In the right hands, a logo can be a powerful influencing tool capable of reversing the way people view your entire brand identity.

Contacto para tema que no necesitan una respuesta inmediata

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